Pumpkin pancakes

Ahoj všichni!

Přeji Vám krásnou neděli. Dneska jsem tu s food postem, který už tu dlouho nebyl. A protože už ofiko začal podzim a dny se začínají krátit a teplota také pomalu klesá, připravila jsem si pro vás dýňové lívance.

Jsou bez klasické mouky, a pokud byste chtěli, mohou být i dairy free. Jsou lehké, vláčné, nadýchané a jednoduše chutné!

Už to nebudu dál protahovat…. tak pojďme na to!


Co budeme potřebovat?

2 hrnky ovesné mouky (jen rozemelte vločky) • 2 lžičky prášku do pečiva • špetka soli• 1 lžička nového koření • 1 lžička skořice • ¾ hrnku dýňového pyré (Hokaido dýně) • 1 hrnek mléka (klasické/sójové) • 1 vajíčko • 1 lžička vanilkového extraktu • 3 lžíce medu • kokosový olej

Jak na dýňové pyré?

Předehřejeme troubu na 220°C. Rozkrojíme dýni na půl a vydlabeme semínka. Dýni oloupeme a nakrájíme na kostky. Na plech vyložený pečícím papírem je vyskládáme  a pečeme 15-20 minut do měkka. (záleží na velikosti vašich kostiček)
Až se dýně dopeče, přendáme kostky do mísy a přilijeme ¾ hrnku vody. Dýni rozmixujeme do pyré. (mělo by být hustší).

A teď k samotnému postupu!

Ve větší míse zkombinujeme ovesnou mouku, prášek do pečiva, sůl a koření.
V jiné míse smícháme dýňové pyré, mléko, vajíčko, vanilkový extrakt a med.
Mokré ingredience přelijeme k těm suchým a zamícháme. Pokud je těsto moc husté přiředíme ho mlékem. (Já jsem ještě přidala cca. hrnek mléka)

Pořádně zahřejeme pánev na střední teplotu a necháme na ní roztéct kokosový olej.
Vezmeme malou naběračku těsta a nalijeme na pánev a snažíme se vytvořit lívanec. Až popraskají všechny bublinky na lívanci (okolo 3 minut), otočíme a vaříme ještě 1 minutku.

*Neděste se, že první lívance budou hrozné. Mě se nepovedlo prvních pět!
** Pokud nemáte lívanečník, tak doporučuji používat při vaření pokličku.

A kolik bude lívanců?

Já jich udělala 13, i když v receptu psali, že 8. Záleží na tom, jak moc těsto přiředíte!

Zdobení…

Ozdobte dle libosti. Já je ozdobila kolečkama banánu, zalila medem a posypala trochou nového koření. Super budou i oříšky, skořice (ta mi došla), semínka nebo bílý jogurt.

1234

To už je ode mě dneska všechno. Pokud budete tyto lívance zkoušet, určitě mi napište do komentářů, jak se vám povedli a jestli vám chutnali…

Přeji krásný zbytek neděle a ať zítra vstanete tou správnou nohou do nového týdne!

XOXO
Camill

Zanechat Odpověď

